Küresel Liman Şehirleri Rekabetçiliği: Mersin Örneği raporu tanıtımı gerçekleştirildi.
Küresel Liman Şehirlerinin Rekabetçiliği: Mersin Örneği raporu Çukurova Kalkınma Ajansı’nın destek ve koordinasyonunda, yerel kurum ve kuruluşların katkıları ile OECD Bölgesel Kalkınma Politikaları Komitesi tarafından hazırlanarak Mersin mülki erkan ve medya organlarına yapılan toplantı ile tanıtıldı. Mersin Hilton Oteli’nde gerçekleşen toplantıya Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu, Mersin Büyükşehir Belediye Başkanı Macit Özcan, Çukurova Kalkınma Ajansı Genel Sekreteri Zekeriya Şarbak, üniversite rektörleri, belediye başkanları, OECD Proje Koordinatörü Olaf Merk, mülki erkan ve çok sayıda davetli katıldı.
Toplantının açılış konuşmasını yapan ÇKA Genel Sekreteri Zekeriya Şarbak, ihracata dayalı büyüme stratejisinde limanların ve lojistiğin önemine değinerek, çalışmanın Mersin ve Mersin Limanı’nın stratejik önemini ortaya çıkarması ve daha önemli hale gelmesi için neler yapılması gerektiğini göstermesi açısından yararlı bir çalışma olduğunu ifade etti. Şarbak, özelleştirilmesinin ardından Mersin Limanı’nın büyüme oranının arttığını, büyüme oranının sürdürülebilir hale gelmesinde bu çalışmanın önem arz ettiğini ifade ederek, çalışmanın aynı zamanda yerel otoriteler arasında politika geliştirme aracı da olacağını sözlerine ekledi.
Mersin Valisi Hasan Basri Güzeloğlu yaptığı konuşmada; OECD’nin liman kentleri çerçevesinde 2010 yılında başlattığı çalışmada Mersin 5.olarak incelenen liman olduğunu, bunun sadece Mersin açısından değil ulusal ve uluslararası anlamda Türkiye açısından önemli olduğunu ifade etti. Mersin Limanı’nın diğer ulaşım ağlarıyla eklemlendiği için karşılaştırmalı üstünlüğe sahip olduğuna değinen Güzeloğlu, yapılan çalışmanın var olan durumu tespit etmek için değil, daha ileriye taşımak için yapıldığı söyledi. Türkiye’nin 2023 hedefleri arasında 15 milyon konteynır TEU yük kapasitesine sahip olmak olduğuna vurgu yapan Güzeloğlu, “Türkiye yabancı ortaklar, merkezi karar organları, yerel otoriteler ve nitelikli insan gücünü bir araya getirerek uluslararası deniz taşımacılığında büyük bir ilerleme kaydetmektedir. Mersin Limanı liman odaklı kalkınma ve ihracata karşı büyümede önemlidir” dedi.
OECD Proje Koordinatörü Olaf Merk tarafından açıklanan raporda yer alan önemli bulgular şu şekilde ifade edilmiştir; “ Mersin Limanı Doğu Akdeniz’in gelişmekte olan en önemli çıkış kapılarından bir tanesidir. Son 40 yıl içerisinde ortalama %5.8’lik istikrarlı bir büyüme oranı yakalamıştır. Mersin Limanının içerisinde bulunduğu bölgeye çok önemli ekonomik etkileri bulunmaktadır. Liman yaklaşık olarak 17,000 kişilik işgücü yaratırken, yılda ortalama 600 milyon Avro katma değer üretmektedir. Ulusal “ihracata dayalı büyüme stratejisi” çerçevesinde Mersin Limanı büyük bir öneme sahiptir. Mersin Uluslararası Liman İdaresinin çevresel politikalar konusunda daha etkin ve şeffaf olması ile daha “yeşil” bir liman yaratma yaklaşımı, limanın rekabetçi üstünlüğü açısından önemlidir. Mersin limanının hali hazırda göreceli olarak daha az çeşitlilik arz eden denizyolu ve kıtalararası rota bağlantılarının zaman içerisinde arttırılması ile demiryolu taşımacılığının serbestleştirilmesi ve özel sektörün bu alana olan ilgisinin yükseltilmesi politikaları, limanın geliştirilmesi ile birlikte düşünülmesi önerilen konu başlıkları arasında öne çıkmaktadır.”
Küresel Liman Kentlerinin Rekabetçiliği: Mersin Örneği raporuna erişmek için tıklayınız.
(20 Şubat 2013)