Çukurova Kalkınma Ajansı (ÇKA) ve Adana İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü işbirliği ile “Pozantı-Karaisalı Turizm Destinasyon Çalıştayı” gerçekleştirildi.
Pozantı ve Karaisalı ilçelerinin, öncelikli turizm türleri ve hedef kitleye yönelik destinasyon eylem planı ve bütüncül proje fikirlerinin görüşüldüğü çalıştaya, Pozantı Kaymakamı Muammer Sarıdoğan, Karaisalı Kaymakam V. Mehmet Kaya, Pozantı Belediye Başkanı Mustafa Çay, Karaisalı Belediye Başkanı Saadettin Arslan, Adana İl Kültür Turizm Müdürü Sabri Tari, Milli Parklar Bölge Müdür Yardımcısı Faruk Atmaca ve ilgili kamu kurum ve temsilcileri katıldı.
ÇKA Genel Sekreteri Dr. Lutfi Altunsu, Ajansın 2020 yılından itibaren belirlediği, üç sonuç odaklı programdan bir tanesinin “Turizmde Destinasyon Yönetimi Sonuç Odaklı Programı” olduğunu belirterek, “Bu programda 2018 yılında yaptığımız Adana turizm analiz çalışması bize bir yol haritası çizmiştir. 8 farklı disiplinli uzman tarafından yapılan çalışmalarla, Adana’nın tüm turistik noktaları incelenmiş, destinasyon fikirleri ele alınmış, destinasyonun potansiyeli ve uygulama kolaylığı açısından değerlendirilerek bir önceliklendirme ortaya çıkmıştır. Bu açıdan Karaisalı ve Pozantı destinasyon olarak ele alınması gereken noktalarda üst sıralarda yer almaktadır.”dedi.
Bölgenin, dağ yürüyüşü, dağ bisikleti, motorsiklet, offroad araçları ile yapılacak sporlar, kampçılık, ekoturizm, gastroturizm anlamında önemli fırsatlara sahip olduğuna dikkat çeken Altunsu, “Tüm bu değerlere sahip bölgemiz için bugün bölge aktörleri ile birlikte gelecekteki çalışmaları planlamak istiyoruz. Bugün gerçekleştirilecek çalıştayda ilgili paydaşların mevcut çalışmaları ve geleceğe yönelik planlamaları paylaşılacak, yeni öneriler ve yapılması gerekenler tartışılacak ve bütüncül proje fikirleri ortaya çıkarılacaktır.” ifadelerini kullandı.
Adana İl Kültür ve Turizm Müdürü Sabri Tari ise, uzun süredir yapılan çalışmalar neticesinde, Adana için yaklaşık 5 tane alternatifli destinasyon belirlendiği ifade ederek, bu destinasyonlarda en önemli yapılan projenin ise, Ajans desteğiyle hayata geçirilen, Adana turizmi için kırılma noktası olan “Varda Var” projesi olduğunu söyledi.
Turizmin maliyet esaslı değil, pazarlanabilir ve ürün esaslı anlayışla yapılması gerektiğine inandığını belirten Tari, pazarlanabilir ve rekabet edilebilir anlayışla, Türkiye'ye arz edeceğimiz, ön plana çıkarabileceğimiz ürünlere odaklanarak çalışmalar gerçekleştirilmesi gerektiğini söyledi.
Açılış konuşmalarının ardından, kış turizmi, doğa turizmi, macera turizmi gibi alanlarda özelleşmiş konsept master plan ve uygulama planları yapan İnput Project Firması Genel Müdürü Johannes Triebnık, “Vadi/Doğa/Macera Turizmi” ile ilgili yapmış oldukları iyi uygulama örneklerini katılımcılarla paylaştı.
Karaisalı ve Pozantı ilçelerinin turizm destinasyonuna yönelik çalışmalar gerçekleştiren Mimar Gökçe Türkoğlu, bölgenin mevcut durumu ile ilgili bilgi verdi. Ardından, Milli Parklar Bölge Müdür Yardımcısı Faruk Atmaca, Pozantı Belediye Başkanı, Mustafa Çay ve Karaisalı Belediye Başkanı Saadettin Aslan, kurumların bölgedeki faaliyetleri ve hayata geçirmeyi planladıkları projelerini birer sunum ile anlattılar.
Çalıştayın öğleden sonraki oturumunda, bölge için, hedef turist kitlesi, ilk aşamada ortaya çıkarılması gereken turizm türleri, ulaşım, konaklama, yeme-içme olanakları, altyapı eksiklikleri, ürün ve deneyim geliştirme çalışmaları, destinasyon marka oluşturma, tanıtım ve etkinlik planlama, eylem planı oluşturmaya yönelik değerlendirme yapılırken, katılımcılardan görüş ve öneri alındı.