Yönetim kurulu, tek ilden oluşan bölgelerde vali, büyükşehir belediye başkanı, ajans genel sekreteri, sanayi odası başkanı, ticaret odası başkanı ile kalkınma kurulu tarafından özel kesim ve/veya sivil toplum kuruluşlarından seçilecek üç temsilciden; birden fazla ilden oluşan bölgelerde il valileri, büyükşehir belediye başkanları veya büyükşehir olmayan illerde il merkez belediye başkanları, ajans genel sekreteri, büyükşehir olmayan illerin il genel meclisi başkanları ve ticaret ve sanayi odası başkanlarından oluşur. Birden fazla ilden oluşan bölgelerdeki illerde; ticaret ve sanayi odalarının ayrı ayrı kurulmuş bulunması halinde ticaret ve sanayi odası başkanlarının ikisi de kurumlarını temsil ederler. Üyeler toplantılara bizzat katılmak zorunda olup vekil ile temsil edilemezler.
Bölgesel gelişme hedefine yönelik olarak bölgedeki kamu kurum ve kuruluşları, özel kesim, sivil toplum kuruluşları, üniversiteler ve yerel yönetimler arasında işbirliğini geliştirmek ve ajansı yönlendirmek üzere kalkınma kurulu oluşturulur. Kalkınma kuruluna temsilci gönderecek kamu kurum ve kuruluşları ile özel kesim ve sivil toplum kuruluşlarının gönderecekleri temsilcilerin sayısı, görev süresi ve diğer hususlar Cumhurbaşkanı kararı ile belirlenir.
19.08.2016 tarih ve 29806 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 2016/9112 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile tek ilden oluşan düzey 2 bölgeleri dışındaki bölgelerde kalkınma kurulları üyelerinin görevleri sona ermiştir. Kalkınma Kurullarının yeniden oluşturulmasına yönelik çalışmalar devam etmektedir.
Genel sekreterlik ajansının icra organıdır. Genel sekreterliğin ve yatırım destek ofislerinin en üst düzey genel sekreterliğidir. Genel sekreter yönetim düzeninden sorumludur. 4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 200. maddesine göre 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesine göre iş mevzuatı çerçevesinde ajans çalıştırılan uzman personel ve destek personeli programı yürütülür. Ayrıca ajanslarda iç denetim yapmak üzere bir iç denetçi çalıştırılır. Ajansımızda 24 uzman personel ve 7 destek personeli ile 17 yardımcı hizmet personeli görev yapmaktadır.
GENEL SEKRETER
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bakanlık Makamı ile 7.06.2022 tarihinden itibaren Genel Sekreterlik Görevini Ahmet Rifat Duran yürütmektedir.
ÇALIŞMA BİRİMLERİ
PLANLAMA VE PROGRAMLAMA BİRİMİ:
Sosyo-ekonomik gelişmeyi hızlandırmaya ve rekabet gücünü artırmaya, sosyal gelişmeye, ekonomik, sosyal, kültürel ve flaş mevcut durumu tespit etmeye yönelik analiz ve araştırma yapmak veya rezervasyon yaptırmak,
yerel aktörlerin katılımı ile bölgesel ve sektörel bazda plan ve programlarının programlanması, plan ve programlarının bölgesel plan ve programları ile uyumlu olarak sağlanacak desteklerin çerçevesini oluşturmak,
yıllık çalışma programı ve bütçe içinde planlama yapılması için ayrılacak tutarların belirlenmesine ilişkin çalışma yapmak ve mali desteklerin bütçe durumunu planlamak,
Bölgesel olarak gelişmelerini hedeflemeye yönelik olarak kamu kesimi, özel kesim ve sivil toplumlar arasında işbirliğini arttırmak, koordine etmek,
yerel, ulusal ve uluslararası kuruluşlarla işbirliği ve kapasiteye yönelik çalışmalar yapmak.
PROJE UYGULAMA BİRİMİ:
Sağlanan destek programlarının oranlarının genel çerçevesini oluşturmak ve güncellemek,
Potansiyel faydalanıcılara yönelik başvuru rehberleri listesi, destek programlarının bölgesel tanıtımını yapmak,
Potansiyel başvurulara yönelik proje hazırlama eğitimleri planlamak ve programları,
Destek araçlarının çerçeve proje başvurularını kabul etmek, kayıtlarını yapmak ve bunların ön incelemelerini gerçekleştirmek,
Başvuruların değerlendirilmesinde görevlendirilecek bağımsız değerlendirmecilerin seçim kriterlerini belirleme, değerlendirme komitesinin dahil olmak üzere değerlendirme sürecinin tamamını tamamlaması,
Destek almaya hak kazanan birimlerin bütçelerini değerlendirmeleri revize etmesi, proje sahiplerinin sözleşme sürecini önce konu ile ilgili olarak bilgilendirmek ve sözleşmeye davet etmek.
İZLEME VE DEĞERLENDİRME BİRİMİ:
Destek Alım Hakki Kazanan Projeler Başvuru Sahipleri İle Sözleşme Tarafında Süreci Yürütmek,
Yararlanıcılara, Proje/Faaliyet Uygulaması ve Satın Alma Usulleri,Sonuç gibi konularda eğitim vermek; bu tasarı Yönetici Proje Uygulama Rehberi arşiv ve güncellemek, proje uygulama süreci projelerine yönelik destek,
Desteklenen proje ve faaliyetlere danışmanlık,
Yararlanıcılar sunulan raporlar ve ödemelerini değerlendirme, yapılan harcamaların aktarımı, uygun görülen ödemelerin aktarımı süreçlerinin yürütülmesi sağlamak,
Yararlanıcıların sözleşme feshi ve usülsüz geri ödeme çalışmalarının yapılması, Yararlanıcıların
Yürüttüğü programların, projelerin ilerlemelerine yönelik değerlendirmeler yapılması, Yararlanıcıların projelendirilmesi, Yararlanıcıların geri ödeme çalışmalarının yapılması, Yararlanıcıların projelendirilmesi ...
YATIRIM DESTEK OFİSLERİ:
İş ve yatırım ortamının geliştirme saha ve yatırım, Yatırım ve yatırım danışmanlığı, Yatırım ve
yatırım danışmanlığı saha ...
DESTEK HİZMETLERİ BİRİMİ:
Tüm taşınmaz malların alımı, satışı, üretim ve kiralama ile hizmet alımı pazarlama faaliyetleri, ajans mal ve hizmet alımı pazarlama ve ihale lisansları faaliyetleri, mali birimleri ve insan kaynakları politikaları yönetmelik belgeleri içinde yürütmek, ajans hizmet ofislerinin her türlü güvenliğinin sağlanması, finansman sağlanması ve azaltılması, yazılım ve donanım ihtiyaçlarının karşılanması yoluyla pazarlama faaliyetlerinin araştırılması, basın ve halkla ilişkiler faaliyetleri, medya ve reklamcılık faaliyetleri planlaması.